نوشته شده توسط : b.gholami

شرکت صنعتی  یکی از تولیدکنندگان معتبر تجهیزات بسته بندی (مانند تجهیزات بسته بندی خنک کننده شناور) است که با پشتوانه چندین ساله در تولید انواع تجهیزات صنعتی و تولیدی توانسته است نظر مشتریان را به محصولات خود جلب کند. این شرکت تمامی محصولات خود را مطابق با الزامات استانداردهای روز جهانی طراحی و تولید می کند که از عوامل اصلی کیفیت بالای محصولات و مزیت های آنها می باشد.

در هنگام راه اندازی و سرویس کولر آبی یکی از قطعاتی که همیشه باید به آن توجه شود شناور کولر آبی است. در واقع شناور کولر باید هر سال باز و بازرسی شود و در صورت نیاز تعویض شود.

در این مقاله درباره چیستی شناور، نحوه بستن شناور کولر، تنظیم کولر آبی و همچنین نحوه نصب شناور روی منبع آب با شما صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر به دنبال منبع کاملی در مورد اتصال شناور کولر و راه اندازی کولر آبی هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

بسته بندی شناور کولر کلیک کنید.

شناور خنک کننده چیست؟

شیرهای شناور دریچه هایی هستند که عمدتاً وظیفه کنترل سطح مایع را بر عهده دارند. اصطلاح شناور خنک کننده که برای این شیرها به کار می رود به دلیل قسمت پلاستیکی توپ مانندی است که به سر این شناورها متصل است و به قدری سبک است که با بالا رفتن سطح آب با آن حرکت می کند.

هنگامی که سطح آب به سطح تنظیم شده می رسد، شیر شناور کولر به حدی بالا می رود که دیگر اجازه ورود مایع را نمی دهد و جریان آب را متوقف می کند. به همین دلیل به این قطعه آبسردکن نیز می گویند.

مکانیسم توقف آب در این شیرها بسته به نوع شیر متفاوت است. در برخی از شیرهای شناور پیشرفته تر، از یک تکه آهنربا در انتهای شناور استفاده می شود که به محض اینکه با آهنربای دیگری که به بدنه شیر وصل شده و به آن چسبانده می شود، مسیر آب را هم تراز می کند.

به طور کلی نحوه بستن مسیر آب به این دلیل است که خود شناور یا همان قسمت شناور که به میله یا اهرم متصل است با بالا آمدن آب میله را به عقب می راند و این میله یا اهرم به تدریج راه عبور آب را می بندد. تا زمانی که آب دیگر اجازه ورود نداشته باشد.

 در راهنمای نصب کولر آبی و فیلم نصب کولر آبی از صفر تا صد به تفصیل توضیح داده ایم که اگر بخواهیم کولر آبی را خودمان نصب کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب کولر شناور نیز می توانید به این مقالات مراجعه کنید.

چرا از شیر شناور در کولر آبی استفاده می شود؟

کولرهای آبی از سینی به عنوان مکانی برای تحویل و ذخیره آب خود استفاده می کنند و این سینی در واقع پمپاژ آب از پمپ آب کولر را آسان می کند. بنابراین آب مورد نیاز این کولرها باید از شیر آب تامین شود.

نصب شیر شناور بعد از باز کردن بسته بندی شناور کولر  لینک در کف و سطح آب اجازه سرریز شدن کولر را نخواهد داد. اگر کولر بیش از حد آب مصرف کند، مسلماً اتفاق خاصی نمی افتد و آب توسط قسمت شیر ​​سطح آب خارجی تنظیم می شود، اما این مشکل می تواند منجر به هدر رفتن منابع و مصرف بی رویه آب شود. به همین دلیل از شناور برای تنظیم آب در کولر آبی استفاده می شود.

نحوه نصب شناور کولر آبی

همانطور که در ابتدا ذکر شد، شیرهای شناور انواع مختلفی دارند. اما عموماً این شیرها فرآیند کار و روش اتصال یکسانی دارند.

هنگام نصب کولر آبی یا در اوایل فصل در بازرسی و سرویس کولر آبی باید بدانید که شیر شناور باید در برنامه بازدید لحاظ شود و نحوه بسته بندی شناور کولر آبی  را به یاد داشته باشید. این دریچه ها ممکن است به دلیل رسوبات آب یا سایر آلاینده ها مسدود شوند.

خود شیر شناور از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است.

اجزای شناور کولر به شرح زیر است:

مهره
فلپ پوششی
توپ یا توپ شنا
اهرم یا میله یا بازو
واشر آب بندی
سنجاق
مهره برنجی یک چهارم اینچ
سپر شناور

نحوه تنظیم شناور کولر آبی

برای اینکه آب از کولر نریزد، شناور باید محکم و به خوبی تنظیم شود. مهمترین عنصر در تنظیم شناور کولر این است که خود کولر به درستی تراز شده باشد.

اگر می دانید چگونه شناور کولر آبی را تنظیم کنید؟ نحوه تنظیم شناور کولر به شرح زیر است:

شیر تامین آب کولر را باز کنید.
اجازه دهید آب تا یک اینچ زیر سر وارد کولر شود.
اگر سطح آب مخزن کولر آبی به ارتفاع حدود یک سانتی متر زیر سر کوچک برسد و شناور آب متوقف شود که چیزی نیست وگرنه باید شناور کولر آبی را تنظیم کنید.شیر 





:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: